Ondersteuning

U bent bekend met ons OT-platform en u heeft een inlogcode voor een of meerdere van onze modules: POPO, POVO, VOVO en de 1Loket-module. Voor vragen kunt u terecht bij de meest gestelde vragen hieronder. Komt u er technisch gezien echt niet uit dan kunt u contact opnemen met de servicedesk van Onderwijs Transparant.

Meeste gestelde vragen:

  • Inloggen in OT hoe doe je dat?

    Om in te loggen in het OT-platform gaat via de weblink http://start.onderwijstransparant.nl voor het gemak kunt u hier klikken.

  • Bij wie kan ik met mijn vragen terecht?

    Iedere regio heeft eigen afspraken over ondersteuning. Als u ingelogd bent in OT, vindt u in het menu help> contact de specifieke contactgegevens voor vragen en ondersteuning binnen uw regio.

  • Vrijgeven onderwijskundig rapport?

    Als u een OKR of Adviesformulier vrij wilt geven kunt u dit aanvragen via het contcatformulier (als u ingelogd bent in OT) in het menu help> contact tabblad”contact opnemen met helpdesk/servicedesk”.
    Het contactformulier verwijst naar de juiste servicedesk, het kan zijn dat het vrijgeven door uw SWV zelf gedaan wordt.

  • Ik ben mijn gebruikersgegevens kwijt. Wat nu?

    U kunt uw wachtwoord of gebruikersnaam opvragen door op het inlogscherm te klikken op de link “gebruikersnaam of wachtwoord vergeten” en hierna de aangegeven stappen te volgen.
    Mocht u niet meer weten welke contactpersoon of welk e-mailadres geregistreerd staat bij het account, dan kan uw directeur of bestuur een verzoek indienen om de gegevens te actualiseren. Vermeld bij dit verzoek de naam, het e-mailadres en de functie van de nieuwe contactpersoon.

  • Ik wil graag een gebruikersaccount aanvragen. Wat moet ik doen?

    Een collega kan voor u een account aanvragen voor de module of rol in OT waar hij of zij zelf toegang toe heeft. Dit kan na inloggen via het menu Help > Contact > tabblad “persoonlijke inlog voor collega aanvragen”.
    Heeft uw school nog helemaal geen toegang tot OT? Neem dan contact op met uw samenwerkingsverband.

  • Ik heb meerdere inlogs voor OT, wat nu?

    Heeft u meerdere inlogs doordat u verschillende modules gebruikt dan is het in de meeste gevallen mogelijk deze te laten koppelen via de servicedesk van Onderwijs Transparant. Stuur hiervoor een e-mail naar: info@otservicedesk.nl.

  • Waar kan ik terecht met een inhoudelijke vraag over het proces?

    Voor inhoudelijke vragen over het overstap- en of zorgproces van uw leerling verwijzen we u naar uw samenwerkingsverband.