Ondersteuning

U bent bekend met ons OT-platform en u heeft een inlogcode voor een of meerdere van onze modules: POPO, POVO, VOVO en de 1Loket-module. Voor vragen kunt u terecht bij de meest gestelde vragen hieronder. Komt u er technisch gezien echt niet uit dan kunt u contact opnemen met de helpdesk van Onderwijs Transparant.

Meeste gestelde vragen:

  • Inloggen in OT hoe doe je dat?

    Om in te loggen in het OT-platform gaat via de weblink http://start.onderwijstransparant.nl voor het gemak kunt u hier klikken.

  • Bij wie kan ik met mijn vragen terecht?

    Iedere regio heeft eigen afspraken over ondersteuning. Als u ingelogd bent in OT, vindt u in het menu help> contact de specifieke contactgegevens voor vragen en ondersteuning binnen uw regio.

  • Vrijgeven onderwijskundig rapport?

    Als u een OKR of Adviesformulier vrij wilt geven kunt u uw verzoek mailen naar de gegevens die te vinden zijn (als u ingelogd bent in OT) in het menu help> contact.
    Het kan zijn dat het vrijgeven door uw SWV zelf gedaan wordt.

  • Ik ben mijn gebruikersgegevens kwijt. Wat nu?

    U kunt uw wachtwoord of gebruikersnaam opvragen door op het inlogscherm te klikken op de link “gebruikersnaam of wachtwoord vergeten” en hierna de aangegeven stappen te volgen.
    Mocht u niet meer weten welke contactpersoon of welk e-mailadres geregistreerd staat bij het account, dan kan uw directeur of bestuur een verzoek indienen om de gegevens te actualiseren. Vermeld bij dit verzoek de naam, het e-mailadres en de functie van de nieuwe contactpersoon.

  • Ik wil graag een gebruikersaccount aanvragen. Wat moet ik doen?

    Een collega kan voor u een account aanvragen voor de module of rol in OT waar hij of zij zelf toegang toe heeft. Dit kan na inloggen via het menu Help > Contact > persoonlijke inlog voor collega aanvragen.
    Heeft uw school nog helemaal geen toegang tot OT? Neem dan contact op met uw samenwerkingsverband.

  • Ik heb meerdere inlogs voor OT, wat nu?

    Heeft u meerdere inlogs doordat u verschillende modules gebruikt dan is het in de meeste gevallen mogelijk deze te laten koppelen via de helpdesk van Onderwijs Transparant. Stuur hiervoor een e-mail naar: info@othelpdesk.nl.

  • Waar kan ik terecht met een inhoudelijke vraag over het proces?

    Voor inhoudelijke vragen over het overstap- en of zorgproces van uw leerling verwijzen we u naar uw samenwerkingsverband.

  • Wat kan ik met de verschillende modules?

    Lees hier meer over onder oplossingen en producten.

  • Volgens ons bestuur hebben we een bewerkersovereenkomst nodig, hoe regel ik die?

    Onderwijs Transparant is bezig om voor alle partijen die OT gebruiken een verwerkersovereenkomst op te stellen.
    Per half april zijn de modellen voor convenant 3.0 vrijgegeven. Wij zijn deze op dit moment aan het invullen en aanpassen voor onze situatie als leverancier van een bovenschoolse applicatie.
    Dit is een ingewikkeld proces en we werken ernaar toe om dit z.s.m. voor alle AVG verwerkingsverantwoordelijken (dus ook uw school) geregeld te hebben.
    Deze verwerkersovereenkomsten worden centraal met het SWV of onze opdrachtgever in de regio afgehandeld (u hoeft hier zelf verder geen actie op te ondernemen).
    U wordt door de partij in de regio die de OT applicatie aan u faciliteert, zelf benaderd.